مقالات

راهنمای خرید گوشی کارکرده قدم به قدم

فروش گوشی آیفون و سامسونگ کارکرده آکبند | استوک موبایل

اگر شما هم نیاز به خرید گوشی کارکرده دارید ما را در مقاله‌ی راهنمای خرید گوشی کارکرده همراهی کنید. این‌ روزها آنقدر قیمت گوشی بالا رفته که خرید گوشی مثل خرید ماشین یا خانه به رویا تبدیل شده است. بسیاری از افراد با بودجه‌های محدود معمولا قید خرید گوشی نو را می‌زنند. این افراد  نسبت به خرید گوشی دست دوم اقدام می‌کنند. با این اوصاف، کاربرانی که بی‌تجربه هستند و در پروسه‌ی خرید عجله می‌کنند، معمولا فریب می‌خورند.

محصولی را به عنوان بهترین گوشی تهیه می‌کنند که با معیارهایشان زمین تا آسمان متفاوت است. گاهی هم حتی یک گوشی سرقتی را خریداری می‌کنند. در این مطلب تلاش می‌کنیم در قالب راهنمای خرید گوشی کارکرده نکات مهم در خرید گوشی دست دوم را مطرح کنیم. اینگونه می‌توانید بهترین تجربه از خرید را کسب کنید.

خرید گوشی کارکرده

چالش‌های راهنمای خرید گوشی کارکرده

تصور برخی از گوشی دست دوم، یک گوشی چندسال کارکرده است که ظاهر نا‌خوشایندی دارد. در واقع هرگوشی که شما از جعبه‌ی آن بیرون می‌آورید تبدیل به یک گوشی دست دوم می‌شود. دیگر فرقی ندارد که یک ساعت کار کرده باشد یا چند سال. بنابراین خیلی از گوشی‌های دست دوم مدت زمان کمی کار کرده‌اند و از لحاظ اقتصادی انتخابی منطقی و به‌صرفه به شمار‌ می‌آیند. البته برای خرید از برندهای محبوب همچون، خرید گوشی دست دوم اپل یا خرید گوشی کارکرده‌ی سامسونگ و یا هر برند دیگری باید با احتیاط عمل کرد.

برای اینکه بتوانید موقع خرید گوشی کارکرده، انتخاب مناسبی داشته باشید، لازم است نکات مهمی را  بدانید. اینگونه هم از سلامت دستگاه هنگام خرید مطمئن شوید و هم ریسک کمتری را برای خرید کالای دست دوم تجربه کنید.

مشورت گرفتن از افراد کاربلد و باتجربه در این زمینه از آن نکات مهم راهنمای خرید گوشی کارکرده است. یادتان نرود که شما به راحتی می‌توانید روی کمک فروشگاه معتبر فروش گوشی کارکرده حساب کنید. این فروشگاه‌ها  از تکنولوژی و دستگاه‌‌‌های دیجیتال سردرمی‌آورند و راهنمای خوبی برای خریداران گوشی کارکرده هستند.

فاکتورهای مهمی که برای خرید گوشی دست دوم در انتظارتان است، را به شما خواهیم گفت تا بتوانید با خیال آسوده خرید گوشی کارکرده را انجام دهید! ضمن اینکه در انتهای مطلب، برایتان خبر خوشی جهت خرید گوشی استوک داریم.

گوشی‌های سرقتی اولین چالش راهنمای خرید گوشی کارکرده

برای خرید گوشی‌های گران قیمت به خصوص آیفون از فروشنده بخواهید تا فاکتور فروش و جعبه‌ی دستگاه (در صورت موجود بودن) را نیز به شما ارائه دهد. البته جعل فاکتور فروش کار چندان دشواری برای فریب دادن شما محسوب نمی‌شود اما از خرید گوشی‌های بدون جعبه و فاقد فاکتور فروش پیشنهاد می‌کنیم خودداری کنید. ادامه‌ی مقاله‌ی راهنمای خرید گوشی کارکرده را بخوانید تا بیشتر متوجه نکات خرید گوشی شوید.

یکی از اولین‌ راه‌ها، استعلام کد IMEI است. کدی که به آن کد استعلام گوشی سرقتی هم گفته می‌شود. برای به دست آوردن کد IMEI هر گوشی هوشمند موجود در بازاری باید کد *#06# را شماره گیری کنید.

البته روش‌های دیگری هم برای پیدا کردن این کد وجود دارد، اما دقیق‌ترین و سریع‌ترین راه شماره گیری همین کد است. کد IMEI روی جعبه گوشی هم ثبت شده و در زمان خرید گوشی می‌توانید از روی جعبه هم این کد را چک کنید. اگر کد روی جعبه با کد گوشی یکسان نبود، بعید نیست گوشی دزدی باشد.

وقتی که کد IMEI را به دست آوردید می‌توانید وارد سایت http://hamyab24.ir شوید. کد IMEI را وارد کنید تا متوجه شوید که آیا کد IMEI‌ جزو لیست سیاه قرار گرفته یا خیر.

گوشی سرقتی

ظاهر گوشی

گاهی اوقات امکان دارد گوشی از جنبه‌ی ظاهری مشکلی نداشته باشد اما اگر با دقت تمام زیر و بم گوشی را بررسی کنید، امکان دارد تا شما شاهد خط و خش و حتی آسیب‌های مختلف به سوکت‌های شارژ و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا باشید. بنابراین، حتما تمام بخش‌های گوشی را به طور دقیق بررسی کنید. ما در فروشگاه استوک موبایل تلاش می‌کنیم برای شما بهترین راهنمای خرید گوشی کارکرده باشیم.

گوشی های دست دوم در اکثر مواقع دچار ضربه، خط و خش، رنگ پریدگی و آسیب‌های دیگر هستند. معمولا فروشندگان این نکات را در اختیار خریداران قرار می‌دهند، اما در برخی شرایط ممکن است به آنها اشاره نشود که در این حالت خریدار باید زرنگ باشد و قبل از خرید، ظاهر گوشی را به‌خوبی مورد بررسی قرار دهد. شاید برای شما سوال شده باشد که گوشی‌های رفرش هم خط و خش دارند یا نه؟ پیشنهاد می‌کنیم مقاله‌ی گوشی رفرش را بخوانید تا در زمینه‌ی گوشی‌های رفرش شده اطلاعات مناسب و جامع کسب کنید.

وضعیت رجیستری

یکی از مهم‌ترین نکات راهنمای خرید گوشی کارکرده، بررسی وضعیت رجیستری گوشی است. در صورت غیر قانونی بودن رجیستری گوشی، پس از ۳۰ روز از اولین زمان روشن شدن، گوشی کار کرده‌ی شما از کار خواهد افتاد.

چند راه‌حل مختلف برای بررسی اصالت گوشی دست دوم وجود دارد .راحت‌ترین روش، چیزی است که در ادامه‌ی مطلب مشاهده می‌‌کنید:

  • قدم اول: کد دستوری *۷۷۷# را شماره‌گیری کرده و تماس بگیرید.
  • قدم دوم: گزینه‌ی استعلام اصالات یعنی عدد ۱ را انتخاب کنید.
  • قدم سوم: شناسه (IMEI) دستگاه که معمولا روی جعبه‌ نیز وجود دارد را بدون هیچ علامت اضافی دیگر وارد کنید. این شناسه ۱۵ رقم است. اگر هم دسترسی به جعبه ندارید، قبل از دنبال کردن قدم‌های این فرایند، با شماره‌گیری کد *#۰۶# می‌توانید شناسه IMEI را مشاهده کرده و آن را در مکانی یادداشت کنید.

سپس، وضعیت رجیستری گوشی به طور آنی در قالب پیامک به گوشی ارسال خواهد شد. اگر در داخل پیامک نوشته شده که دستگاه غیر قانونی است، پیشنهاد می‌کنیم قید گوشی مورد نظر را بزنید.

در هر صورت شما باید از فروشنده بخواهید روند انتقال مالکیت گوشی دست دوم را برای شما انجام دهد. این کار با کد دستوری *۷۷۷۷# به راحتی قابل انجام است. شما در عرض چند دقیقه می‌توانید انتقال مالکیت را انجام دهید. تنها کافی است تا دستور العمل حک شده روی صفحه نمایش را با دقت دنبال کنید.

رجیستری گوشی

جمع‌بندی:

ما سعی کردیم راهنمای خرید گوشی کارکرده را به صورت ساده و جامع در اختیارتان بگذاریم. گوشی‌های کار کرده فروشگاه استوک موبایل از هر نظر سالمند. تاییدیه فروشگاه را دارند و شما با خیال راحت می‌توانید گوشی دلخواه‌تان را بخرید. روند خرید هم بسیار ساده است. شما باید ابتدا محصول مورد نظر را انتخاب کرده و سپس به سبد خریدتان اضافه کنید. در نهایت به درگاه امن هدایت می‌شوید تا پس از خرید گوشی، پروسه‌ی ارسال کالا برای شما انجام شود. فروشگاه استوک موبایل با متنوع‌ترین گوشی‌های آیفون، سامسونگ، شیائومی و هواوی و برندهای دیگر راهنمای خرید گوشی کارکرده شماست. لطفا تمام نکاتی که در این مقاله گفته‌ایم را آویزه‌ی گوش خود کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *